Digestive cream truffels

Digestive cream truffels
Over iets meer dan een week is het weer Moederdag. Maar dat zal je vast niet ontgaan zijn, je struikelt in sommige winkels gewoon over de moederdag cadeautjes. Natuurlijk zal ook ik mijn moeder deze dag extra verwennen. 

Vroeger toen ik nog een klein Tessaatje was kon ik haar heel blij maken met zelfgemaakte knutsels (een asbak van klei, een kant-en-klaar gedichtje geplakt op een mooi versierd vel papier of sieraden gemaakt van geverfde ongekookte pasta), maar tegenwoordig verwen ik haar liever met een zelfgemaakte zoete lekkernij (de knutsels laat ik aan mijn neefje en nichtjes over). 

Zo hoop ik deze moederdag een glimlach op het gezicht van mijn moeder te toveren met deze Digestive cream truffels. 

Ik heb ze gemaakt met de Digestive cream koekjes van Verkade (zowel de vanille als de chocolade variant). Deze koekjes zijn echte dooretertjes en ook vermomd als truffels smaken ze verrassend lekker. Het is een ideale traktatie voor deze feestelijke dag, en natuurlijk voor elke andere dag in het jaar dat je jezelf of anderen eens lekker wilt verwennen.



Digestive cream truffels



Ingrediënten
  • 205 g Verkade Digestive chocolade cream of vanille cream koekjes
  • ca. 120 g chocolade hazelnootpasta of ca. 110 g witte chocoladepasta
  • 300 g Verkade pure chocolade of witte chocolade, fijngehakt
Extra nodig
Keukenmachine, huishoudfolie, bakpapier, (bonbon)vork
Tijd (ongeveer)
30 minuten bereiding ; 1,5 uur wachten


  • Breek de Verkade Digestive chocolade cream koekjes of vanille cream koekjes in stukken en maal ze fijn in een keukenmachine. 
  • Doe de kruimels in een kom. Voeg aan de chocolade cream kruimels de chocolade hazelnootpasta toe en aan de vanille cream kruimels de witte chocoladepasta. 
  • Prak met een vork door elkaar en kneed dan verder met de hand. Als je het mengsel te droog vindt om er balletje van te kunnen rollen, voeg dan nog wat extra pasta toe. 
  • Rol balletjes van het mengsel, of druk het mengsel plat op je werkvlak en steek er met een uitsteker vormpjes uit. 
  • Bekleed een snijplank met huishoudfolie en leg hier de balletjes op. Laat 1 uur rusten in de koelkast zodat ze hard kunnen worden. 
  • Smelt twee derde van de chocolade au bain-marie. Gebruik pure chocolade voor de Digestive chocolade cream truffels en witte chocolade voor de Digestive vanille cream truffels. 
  • Zodra de chocolade gesmolten is, haal je de pan van het vuur en voeg je de resterende chocolade toe. Roer nu stevig door met een spatel tot alle chocolade is gesmolten. Giet de chocolade over in een kommetje.
  • Dompel de bolletjes één voor één onder in de gesmolten chocolade en haal ze er met een (bonbon)vork uit. Laat ze even uitlekken voordat je ze op een vel bakpapier legt. 
  • Laat de chocolade uitharden.
  • Serveer.


Digestive cream truffels



Reacties