Muffins met Snickers en pindakaas

Muffins met Snickers en pindakaas
 
 

Zoals ik al eens eerder vermeld heb, ben ik absoluut geen liefhebber van pindakaas. Maar de pindakaaskoeken die ik een tijdje geleden gemaakt heb, hebben mij ervan overtuigd dat pindakaas toch ook heel erg lekker kan zijn (hoewel ik het nog steeds niet op mijn boterham zal smeren).

Dus toen ik de naam van dit recept las, moest ik het gewoon een keer uitproberen. En het resultaat was weer verrassend lekker. De combinatie van Snickers met pindakaas werkt uitstekend in deze muffins en de stukjes pinda zorgen voor een lekkere bite. Voor een ontbijt zijn ze niet echt gezond te noemen, maar op sommige vroege ochtenden moet ik gewoon even tegemoetkomen aan mijn chocolade- & suikerbehoefte.
De muffins zijn trouwens niet heel erg zoet, maar dat is voor de verandering ook wel eens lekker. 

Het (door mij iets aangepaste) recept komt uit een boek vol onweerstaanbare zoetigheden: Hoe word ik een goddelijke huisvrouw? van Nigella Lawson.


Ingrediënten

  • 250 g bloem
  • 100 g lichte basterdsuiker
  • 1 ½ el bakpoeder
  • snufje zout
  • 9 el pindakaas met stukjes
  • 60 g boter, gesmolten
  • 1 ei (L), losgeklopt
  • 175 ml volle melk
  • 200 g Snickers, gehakt

Extra nodig
cupcake/muffinbakblik, ca. 16 papieren cupcake/muffinbakjes, maatbeker
Extra nodig
10 minuten bereiding, 20 minuten oven, 45 minuten wachten

Werkwijze

  • Verwarm de oven voor op 200°C (boven- en onderwarmte). Plaatse de muffinbakjes in de holtes van het bakblik.
  • Roer de bloem, de lichte basterdsuiker, het bakpoeder en het zout door elkaar.
  • Meng er de pindakaas door, zodat je een kom vol grof kruim hebt.
  • Meng de gesmolten boter, het ei en de melk door elkaar en roer dit mengsel door het kruim.
  • Spatel de in stukjes gehakte Snickers erdoor en doe het beslag in de muffinbakjes.
  • Bak de muffins in het midden van de voorverwarmde oven in ongeveer 20 minuten goudbruin en gaar.
  • Zet ze 5 tot 10 minuten in de vorm op een rooster voordat je ze lost en op het rooster verder af laat koelen.

 

 

Reacties