Browniekommetjes met roomkaasvulling

Browniekommetjes met roomkaasvulling
Zodra in maart de eerste stralen van het lentezonnetje doorbreken weet ik dat het paasfeest niet meer ver weg is. En als ik aan Pasen denk, dan denk ik direct aan chocolade. Een paasviering is voor mij gewoon niet compleet zonder deze overheerlijke lekkernij. Ik kan dan ook niet wachten tot ik mijn tanden in al die heerlijke witte, donkere of melkchocolade paaseitjes en paashazen kan zetten (en daarom heb ik de eerste exemplaren al verorberd). 

En wat is één van de lekkerste baksels die je met chocolade kan maken? Precies: brownies. Dit heerlijke smeuïge, boterachtige, kleverige, compacte en fudgy gebakje zorgt iedere keer weer voor een verrukkelijk verwenmomentje. En wat is er dan leuker om er in deze periode van het jaar een paasfeest-draai aan te geven? Ik maakte daarom deze verrukkelijke browniekommetjes, die door hun vorm wel iets weghebben van paasnestjes, perfect voor al die kleurrijke paaseitjes. En deze paaseitjes liggen op een zacht & romig bedje van roomkaas met Nutella, onweerstaanbaar lekker. Je zou bijna willen dat het vaker Pasen was. 

Tip: je kunt deze browniekommetjes natuurlijk vullen met een keur aan lekkernijen, denk bijvoorbeeld aan aardbeien (met slagroom), een ijssoort naar keuze of bijvoorbeeld chocolademousse. 


Ingrediënten
  • 3 eieren
  • 240 g fijne kristalsuiker
  • 110 g extra pure chocolade, grof gehakt
  • 145 g boter
  • 75 g bloem, gezeefd
  • 200 g roomkaas
  • 200 g Nutella
  • (chocolade) paaseitjes
Extra nodig
6 cavity dessert shell pan
Tijd (ongeveer)
40 minuten bereiding, 30 minuten oven, 30 minuten wachten


  • Verwarm de oven voor op 160°C. Vet de dessert shell pan in en bestuif hem met bloem. Klop de overtollige bloem eruit.
  • Klop de eieren met de suiker licht en luchtig.
  • Smelt ondertussen de extra pure chocolade met de boter au bain-marie. Het mengsel mag niet warmer worden dan 40°C.
  • Spatel heel rustig met een spatel het chocolademengsel door de geklopte eieren. 
  • Voeg ten slotte beetje bij beetje de bloem toe, terwijl je rustig roert met een spatel.
  • Schenk het browniebeslag in de vormpjes. Vul de vormjes voor maximaal 2/3. 
  • Bak de browniekommetjes ongeveer 30 minuten in het midden van de voorverwarmde oven.
  • Laat de browniekommetjes 15 minuten afkoelen in de vorm en stort ze dan voorzichtig op een taartrooster om verder af te koelen.
  • Spatel de roomkaas en de Nutella door elkaar. 
  • Schep dit mengsel in de holtes van de browniekommetjes.
  • Versier met (chocolade) paaseitjes. 
  • Serveer.

Reacties

  1. Was een heel lekker nagerecht vandaag, hebben ervan gesmuld! Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten